torsdag 17 juli 2008

Våra kunders åsikter är viktiga!

Det är fascinerande att många företagare och business människor är snabba att slå sig för bröstet, invaggade i falsk säkerhet att dom är bäst och duktigast, trots att dom levererar mediokra tjänster eller produkter.

Det viktigaste är inte vad vi själva tror utan vad majoriteten av kunderna tycker.
Kunder är troligen den ultimata måtstocken för oss som företagare och firma som erbjuder en upplevelse.
OM kunden inte är nöjd kommer han att påpeka det direkt, eller i dom flesta fallen indirekt.
Hur som helst så vet man att ett negativt ord sprids snabbare än positiva ord.
Och vissa negativa ord kan faktiskt rasera en firmas förtroende ganska snabb.

Vi är faktiskt stolta över att säga att våra kunder bara haft positivt omdöme om oss.
Vi har faktiskt levererat det vi lovat, och kunderna märker det.
Du kan ju inte gå och köpa en sk upplevelse där du erbjuds vinprovning och en minikurs i vinets ursprung, betala 2000 kr för upplevelsen och få provsmaka 1 dl vin samt 20 minuters snack av nån småfull nisee, och det skall kallas upplevelse. Sådant kallar vi bedrägeri! I princip förenat med polisanmälan.

Vi tycker att fem K:n är viktigast för oss som vill erbjuda en upplevelse och bra produkt.

Kompromisslös Kvalitet - Kunskap - Kundvård - Komunikation

Lyckas man med det så är hälften vunnet. Sedan är det bara att jobba hårdare. Dvs lägga in överväxeln.

Kika gärna in på vår hemsida eller vårt forum

GeronimoAgency ( modellagentur och makeover studio)

Geronimo Forum

Inga kommentarer: