Det är en ganska intressant område, eftersom det står ganska mycket skrivet i olika forum och insändare om våra konkurrenter. Hoppas vi slipper figurera i negativa skriverier.
En viktig sak i vår marketing är att vi försöker vara "övertydliga, in absurdum" dvs så jättetydliga att folk
ibland tycker vi överdriver. Nej vi överdriver inte, hur övertydlig man än är finns det människor som av en eller annan anledning i alla fall missuppfattar det hela, låter lite science fiction, men så sant som det är skrivet här.
Eftersom då vi människor i regel är sådana att någon kan göra 20 extremt positiva saker, man läser det positiva men det negativa etsar sej fast i minnet... Även det lite science fiction.
Vi läste inlägg på ett forum om en av våra konkurrenter, att folk inte fattade att bilder kostar etc etc.
Trots att det är konkurrenter måste vi fråga oss, antingen gav inte dom exakt information eller missuppfattar folk det hela.
Hos oss är det enkelt, makeup,styling och fotografering ÄR gratis. Något måste dock kosta, eftersom man inte är Bill Gates och har inte råd att bedriva "charity work". Jag undrar hur många som skulle vilja jobba helt gratis med allting. Hmmmmm! INte många inte.
Den sekunden vi fotograferat våra kunder ÄR dte upp till dom om dom vill köpa bilder eller inte.
Då kan kanske någon tycka, -OJ, koster det såååå per bild? ( vissa tycker vi är skitbilliga, vissa inte).
Man får inte glömma att innan dom ens bestämt sej för att köpa bilder eller inte så har dom fått makeup, hårstyling och fotografering. Gör det separat på andra ställen.
Gå till Makeupstore, sminka dej, till en hårstudio och fixa frisyren, bry dej inte om fotodelen. Bara makeup och hårstyling skulle kosta minst 1000 kr. Så med andra ord innan vi ens ställer oss farmför kameran har vi fått "treatment" värd en BRA dagslön för en arbetare helt gratis. Bilderna blir plötsligt löjligt billiga eftersom vi redan fått behandling värd nästan halva kompletta fotopaketet innan vi ens satt oss och bestämt om vi vill köpa bilder eller inte.
Så länge man ger korrekt information till kunderna är detta ett koncept som kommer att stanna, och folk behöver det, dom behöver känna sej snygga och omstylade ibland.
Dessutom har du kvar minnena och kan använda dom. Dom går inte käpprakt i toalettstolen som ölet gör efter en kostsam besök på krogen.
torsdag 25 september 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar